مجله آموزشی

پیچ و رولپلاک نما با طناب
خدمات نما
شستشوی نما
شستن نما
محکم سازی سنگ نما
پیچ و رولپلاک نما
پیچ و رولپلاک نمای ساختمان
پیچ کردن سنگ نما
پیچ و رولپلاک نما بدون داربست
پیچ رولپلاک
پیچ و رولپلاک سنگ نما
پیچ و رولپلاک نما در کرج
راپل
مقاوم سازی سنگ نما
کار در ارتفاع
شستشوی نما در کرج
نماشویی در کرج
نماشویی

  • ۰
  • ۰

نکات مهم در اجرای فرایند نصب ترمووود 

رعایت نکات ایمنی و نگهداری قبل از هر کاری از مهم ترین وجوه انجام آن کار به صورت کامل و با کمترین نقص می باشد . اصول طراحی، نگهداری و نصب ترمووود نیز از این قضیه دور نیست و برای انجام کار به صورت بهینه و نگهداری چوب به یکسری از نکات باید دقت مضاعف داشته باشیم . در ادامه توجه شما رو به نکات ذکر شده جلب می نماید:

  1. قبل از خرید چوب ترمو از اصالت چوب مطمئن شوید. برای اینکار می توانید به وبسایت انجمن ترموود فنلاند مراجعه کرده و اطلاعات لازم از جمله لیست اعضای انجمن و همچنین دستورالعمل های مفید را کسب نمایید.

  2. در هنگام حمل و تخلیه دقت فرمایید که به چوبها آسیبی نرسد.

  3. نصب چوبهای ترموود را در مرحله آخر کار خود شروع کنید. در حین عملیات ساختمانی عموماً فضا پر از گرد و خاک است و روی چوب براحتی می نشیند.

  4. چنانچه می خواهید به مدت چند روز چوب ها را انبار کنید، حتماً در محلی بچینید که سطح صاف و تراز داشته باشد. ناصاف بودن سطح موجب ایجاد موج و تاب در طول پروفیل می شود.

  5. در صورتی که چوبها بصورت بسته بندی پالت می باشد، جهت قراردادن هر پالت روی پالت بعدی 6-10 سانت فاصله بگذارید.

  6. در محل انبارش، روی ترمووود ها را کاملاً با یک پوشش پلاستیکی بپوشانید و از گرد و غبار و رطوبت آنرا محافظت کنید.

  7. در هنگام نصب نیز جهت نگهداری از چوبهای در حال کار باید تمام موارد بالا را رعایت نمود.

  8. چنانچه چوبی دچار آسیب شده است آنرا جدا کرده و یا قسمتی که دچار مشکل شده است را بریده و کنار بگذارید.

  9. جهت زیرسازی از چوب ترمو 42*42، یا قوطی آهنی 40*40 و چوب اشباع فنلاندی استفاده کنید.

شروع نصب چوب نمای ترمو :

  1. قبل از شروع زیر سازی در نما مطمئن شوید که سطح زیرین تراز باشد.

  2. ضخامت مورد نیاز سیمان به عنوان یک سطح تراز پشت زیرسازی چوبی ترمو حداقل 4 سانتیمتر باشد.

  3. درصورتیکه نما ترکیبی است و از متریالهای دیگری نیز استفاده شده است، مطمئن شوید که مجموع ضخامت زیرسازی و پروفیل ترمو، محاسبه شده باشد.

  4. از نصب مستقیم چوب ترمو به دیوار خودداری کنید.

  5. از نصب مستقیم چوب ترمو به قوطی آهنی خودداری کنید. لازم است بین چوب نمای ترمو و قوطی آهن، چوب اشباع قرار گیرد.

  6. هنگام نصب پروفیل های SHP برای نما حدود 3 میل در عرض و یک سانتیمتر از دو طرف طول پروفیل فاصله بگذارید. چوب در معرض تغییرات آب و هوایی تغییر ابعاد پیدا می کند و باید امکان تغییر عرض را داشته باشد. در پروفیل های UTS بدلیل طراحی خاص مقطع نیاز به تعبیه فاصله نیست و تنها در دو انتهای طولی پروفیل باید یک سانتیمتر فضا در نظر گرفته شود.

  7. از سنگین کردن زیرسازی آهنی و استعمال بیش از حد قوطی اجتناب کنید، برای تمامی برگشت های بالای۲۰ سانتیمتر آهن کشی لازم است.

  8. فاصله پروفیل های چوب زیرسازی از یکدیگر باید 60 سانتیمتر باشد.

  9. فواصل مهار پیچ های چوب زیرسازی ترمو بر سطح زیرین از یکدیگر ۵۰ سانتیمتر باشد.

  10. فواصل پیچ های چوب زیرسازی ترمو از کله چوب تا وسط اولین پیچ بین ۴ تا ۶ سانتیمتر باشد.

  11. جهت پیچ کردن از پیچ خودکار می توانید استفاده کنید و پیچ را مسقیماً روی سطح دریل کنید.

  12. چوبهای زیرسازی نیاز به رنگ ندارند.

پیچ ها و اتصالات:

  1. جهت اتصال چوب ترمو به زیرسازی اولین گزینه پیچ استیل با ابعاد 4.8*3.8 می باشد. استفاده از پیچ با قطر بیشتر بدلیل امکان ایجاد ترک در چوب توصیه نمی گردد، همچنین پیچ با طول بلندتر بستگی به مشخصات چوب زیرسازی دارد.

  2. گزینه بعدی جهت اتصال چوب ترمو، میخ استیل رزوه شده با سرگرد و قطر 2.1 یا 2.5 میلیمتر است که با استفاده از نیل گان باید نصب گردد. این اتصال برای نماهایی که در معرض باد نباشد توصیه می گردد.

  3. حتی الامکان بر روی گره های چوب ترمو پیچ یا میخ نصب نشود.

  4. فاصله محل پیچ یا میخ باید حداقل 30 میلیمتر از لبه کار باشد.

  5. در مکان هایی که وزش باد شدید است از اتصال دوبل استفاده می شود. در این حالت دو پیچ در عرض پروفیل نصب می شود که حداقل فاصله از لبه 19 میلیمتر است.

  6. هنگام دریل پیچ نیروی کافی وارد کنید، پیچ باید همسطح چوب نصب شود، از فرورفتگی یا بیرون زدگی پیچ از سطح چوب اجتناب شود.

شروع نصب پارکت چوبی:

  1. برای ترمو در محلهایی که اطراف آن بسته است نظیر تراس، شیب بندی سطح باید به سمت کف شور بوده و محل خروج آب تعبیه شده باشد.

  2. مجموع ارتفاع زیرسازی و دک را در نظر بگیرید تا مشکلی پس از نصب در خصوص محل بازشو درها یا پله بوجود نیاید.

  3. زیر سازی دک بهتر است با چوب ترمو 42*42 انجام شود.

  4. نصب پروفیل های دک به زیرسازی با استفاده از کلیپس مخصوص صورت می پذیرد، هیچگاه پیچ از رو بکار نبرید. با این نکته که تنها آخرین پروفیل با پیچ از رو نصب می شود.

5.      یکی از موارد بسیار مهم در انجام پروژهای برپایه ترمووود، استفاده از پیچ مناسب برای برای نصب چوب در اشکال و ابعاد مختلف می باشد. انتخاب پیچ مناسب براساس زیرسازی کار، جنس کار و ابعاد و ضخامت چوب به کار رفته متفاوت می باشد .زیر سازی های چوب ترموود عمدتا یا به صورت سیمانی یا به صورت زیرسازی فلزی هستند که هر کدام مزایا و معایب خود را دارند

6.       اگر بخواهیم به کاربرد پیچ ها اشاره دقیق تری بکنیم میتوان بیان کرد که پیچ ها (screw) گاهی اوقات برای محکم کردن درون سطحی فرو میروند که نوک رزوه تیزی دارند و گاهی اوقات نیز پیچ ( bolt ) با مهره مناسب به صورت نری و مادگی برای اتصال قطعات به یکدیگر استفاده میشود.

7.      پیچ ها شامل انواع مختلفی هستند که از نظر ظاهر و کاربرد با هم متفاوت هستند. طیف گسترده ای از پیچ نظیر سر شش گوش ، آلنی ، سر مته ای ، اتاقی ، استوانه ای ، سر خزینه ، خروسکی ، چوب ، ام دی اف ، سر چهار گوش و غیره وجود داردکه از بازار قابل تهیه هستند

8.       برای مثال پیچ چوب  خودکار به پیچی گفته میشود که دارای رزوه های زیاد است و معمولا برای اتصال چوب، ام دی اف و فایبر گلاس به کار میرود

9.       یا مثلا پیچ های ماشینی پیچ هایی هستند  که تمام رزوه هستند و معمولا به همراه مهره استفاده میشوند

10.     نوع دیگر پیچ، پیچ فلز است که دارای رزوه های ریز با فواصل کوتاه است و از این پیچ برای ورق های فلزی، پلاستیک و فایبر گلاس

12.    در امور مربوط به نصب ترمووود و استفاده از زیرسازی سیمانی، پیچی که معمولا مورد استفاده قرار میگیرد پیچ و رولپلاک رایج در بازار می باشند که عمدتا پیچ و رولپلاک شماره 8 برای این کار توصیه میشود.

13.   در زیرسازی فلزی و اجرای حالت های خاصی از نمای چوبی ساختمان، برای نصب چوب در زیر سازی فلزی (با توجه به ضخامت ۴ سانتیمتری در زیر کار) از پیچ سرمته ۷ سانتیمتری استفاده میشود. استفاده از این پیج با این شرایط حاصل میشود که ۴ سانتیمتر از پیچ در چوب و ۳ سانتیمتر دیگر در پروفیل نفوذ می کند. برای نصب زیر کار چوبی ترمووود (ترموود) بر روی آهن کشی در دیوار یا نما، با توجه به اینکه ضخامت چوب زیر کار ۳ سانتیمتر می باشد، از پیچ ۵ سانتیمتری سرمته استفاده می شود . به طور کلی پیچ هایی که در این نوع زیرسازی به کار میروند از فلزات ضد زنگی مانند گالوانیزه استفاده میشود که به خاطر جنس خاصشان مناسب این کار هستند و در برابر رطوبت مقاومت زیادی دارند

نظرات (۱)

سلام
هنوزم دارین مینویسین مهندس؟؟؟؟
پاسخ:
salam bale minevisam

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی