مجله آموزشی

پیچ و رولپلاک نما با طناب
خدمات نما
شستشوی نما
شستن نما
محکم سازی سنگ نما
پیچ و رولپلاک نما
پیچ و رولپلاک نمای ساختمان
پیچ کردن سنگ نما
پیچ و رولپلاک نما بدون داربست
پیچ رولپلاک
پیچ و رولپلاک سنگ نما
پیچ و رولپلاک نما در کرج
راپل
مقاوم سازی سنگ نما
کار در ارتفاع
شستشوی نما در کرج
نماشویی در کرج
نماشویی

  • ۰
  • ۰

 Ù†ØªÛŒØ¬Ù‡ تصویری برای پارچه لنین

این پارچه از گیاه فلاکس تولید می شودکه عمر آن به نصف روز هم نمی رسد که الیاف آن به دلیل قابلیت جذب بالا خنک می باشد . به دلیل خوش فرم بودن این الیاف طراحان لباس با کمی ذوق و سلیقه آن را زیباتر جلوه می دهند . پارچه لینن به دلیل رفع تعریق های بدن پوست را شاداب نگه می دارد از همین رو در آب و هوای شرجی هم قابل استفاده هست . شستشوی راحت الیاف این پارچه باعث شده که حتی پس از هر بار شستشو دلچسب تر و نرم تر از قبل به نظر برسد .

از پارچه لینن برای تهیه حوله , ملحفه , لباس و کفش استفاده می شود . لینن اصلی که به آن کتان کاغذی گفته می شود به دلیل سبکی و نازکی کمی چروک شدهولی با یک اتوی ملایم یا حتی دست خیس صاف می شود . لینن به پارچه کنفی هم مشهور است که مناسب فصل تابستان است . نوع مرغوب این پارچه 70 درصد پنبه 10 درصد پلی استر و 20 درصد ویسکوز دارد .

برای اتو کردن پارچه لینن بهتر است که پارچه را کمی مرطوب کنیم و درجه حرارت اتو را در حد متوسط نگه داریم . در صورتی که بخواهیم لباسی بدون چروک داشته باشیم بهتر است از اتو بخار استفاده شود ولی حتما کیفیت پارچه لینن استفاده شده در لباس را مد نظر داشته باشید .

همچنین می توان پارچه لینن را آهار زد ولی چروک های لباستان در طی روز مجددا نمایان می گردد . 

شستشوی پارچه های لینن 

این پارچه ها را می توان با دست و یا ماشین لباسشوئی شست چرا که مقاوم هستند در نظر داشته باشید در صورت سفید بودن پارچه بهتر است از سفید کننده ها استفاده شود . در صورتی که لکه ای بر روی لباس وجود داشت قبل از استفاده از مواد شوینده حتما لیبل روی لباس را مطالعه کنید هر چند پارچه های کتان به راحتی با آب و صابون شسته می شوند . بدون پرز بودن پارچه لینن سبب می شود تا گرد و غبار دفع شود .

اگر پارچه لینن خالص باشد با تا کردن هم چروک می شود برای همین موضوع است که توصیه می گردد لباس های تولید شده از جنس لینن را آویزان کنید . لینن بیشتر برای لباس های اسپرت و راحت استفاده می شود و به مقاو ترین الیاف در دنیا شهرت دارد . به همین دلیل است که در کاغذ پول از الیاف لینن استفاده می کنند همچنین به دلیل خاطیت ضد آلرژی بون آن افرادی که دارای حساسیت می باشند براحتی می توانند از منسوجات لینن بهره ببرند .

انواع پارچه های لنین

- پنبه ای

این پارچه ها بیشتر در تابستان استفاده می شود به دلیل اینکه گرمای بدن را به بیرون منتقل می کنند . جنس پارچه مقاوم در برابر سائیدگی و به رنگ مات می باشد . معمولا پارچه های پنبه ای آبرفت دارد بخصوص پارچه های پنبه ای کشباف .

 

- نخی

این پارچه در هوای گرم چروک می شود و باید از پارچه های نخی ضد چروک استفاده کرد همچنین نباید از مقاوم و محکم بودن آن چشم پوشی کرد .

 

- کتان

دارای سطحی صاف و براق می باشد و از ساقه گیاه یکساله کتان بدست می آید تا حدودی شبیه پارچه های پنبه ای هستند ولی راحت تر شسته می شوند .

- پشمی

از پشم حیوانات بدست می آید و بیشتر به عنوان عایق استفاده شده این پارچه ها رطوبت را جذب و به آرامی تبخیر میکند همین امر کافیست تا شما احساس سرما نکنید .

 


انواع الیاف از نظر شعله ور شدن

پنبه، ابریشم  سریع می سوزند و خاکستر سبکی ایجاد می کنند. بیشتر الیاف های مصنوعی نظیر ریون، اکریلیک، پلی استر و الفین در کنار اتش حالت ذوب ماند و مشتعل به خود می گیرند و اگر انها را از اتش دور کنید مدتی شعله ور می مانند. پشم، مداکریلیک و ساران نسبت به اتش مقاوم هستند و دیرتر می سوزند و اگه انها را از منبع اتش دور کنیم فورا خاموش می شوند هرچه پارچه سبک تر و دارای پرز باشد سریعتر اتش میگیرد.

البته ترکیب الیاف طبیعی و مصنوعی باعث بهبود کیفیت پارچه میشود. برای تعیین طبیعی بودن پارچه اگر یک تکه از نخ انرا سوزانده اگه به صورت پودر درامد الیاف ان طبیعی و اگر گوله شد از مواد نفتی است.


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی